Firmy ochrony ze względu na specyfikę usług monitorowania alarmów w zasięgu swoich załóg interwencyjnych mają tylko 60% procent gospodarstw domowych oraz 70% małych i średnich przedsiębiorstw. Więc duża część potencjalnych klientów musi się chronić sama. Jednakże samodzielny monitoring alarmów może być szansą na pozyskanie dużej grupy klientów.
Samodzielne monitorowanie alarmów szansą na nowych klientów
Dziś niewiele firm oferuje usługi samodzielnego monitorowania alarmów. Było to zrozumiałe w okresie niskich kosztów pracy, ale dziś gdy koszty usług monitorowania alarmów znacząco poszły do góry, klienci poszukują ekonomicznej alternatywy dla tradycyjnego monitoringu alarmów.
Rozwiązaniem dla tej grupy klientów jest usługa samodzielnego monitorowania alarmów przy pomocy aplikacji mobilnej na smartfony. Usługa taka nie wymaga angażowania grup interwencyjnych ochrony, ani operatorów centrum monitorowania. Potrzebny jest tylko alarmowy serwer komunikacyjny łączący system alarmowy online z aplikacją mobilną na smartfonie klienta.
![jak przeprowadzić samodzielne monitorowanie alarmów](https://alertcontrol.pl/wp-content/uploads/2017/10/Fotolia_174669262_M-300x200.jpg)
Alarmy online do samodzielnego monitorowania
W usłudze samodzielnego monitoringu alarmów sprawdzą się systemy alarmowe podłączone do Internetu. Systemy te pozwalają na zdalne zarządzanie alarmem przy pomocy aplikacji mobilnych oraz poprzez stronę internetową.
Wykorzystać w tej usłudze można zarówno nowe systemy alarmowe z komunikacją online jak również dostosować tradycyjne systemy alarmowy przy pomocy podłączenia nadajników alarmowych online.
Aplikacje mobilne do obsługi alarmów online
Od strony klienta najistotniejszym elementem jest aplikacja mobilna do obsługi alarmu bezpośrednio z telefonu. Klient przy jej pomocy może otrzymywać powiadomienia o zdarzeniach alarmowych, uzbrajać i rozbrajać systemem alarmowy, sterować zintegrowanymi bramami czy oświetleniem.
Za korzystanie z aplikacji mobilnej do obsługi alarmu może być pobierany abonament podobnie jak w usłudze tradycyjnego monitorowania. Przy czym nie jest to opłata za operatorów oraz gotowość załóg interwencyjnych, ale za utrzymanie alarmowego serwera komunikacyjnego oraz rozwój aplikacji mobilnej do obsługi alarmu.
Dodatkowe przychody dzięki usłudze samodzielnego monitoringu
Koszy usługi samodzielnego monitorowania są dużo niższe od tradycyjnego monitoringu, dzięki temu można zaproponować klientom bardzo atrakcyjny abonament. Pozwoli to na pozyskanie nowej grupy klientów, którzy do tej pory nie mieli dostępu do systemów alarmowych online.
Wprowadzenie samodzielnego monitoringu alarmów może być również idealnym rozwiązaniem dla klientów, którzy nie zgodzą się na podwyżki. Może być również dobrym rozwiązaniem dla osób, które chcą zrezygnować z monitoringu ze względu na rzadką ilość alarmów wymagających reakcji grup interwencyjnych.