Strona główna » Blog » Aplikacje mobilne » Top 5 – aplikacje mobilne do obsługi alarmu

Top 5 – aplikacje mobilne do obsługi alarmu

Jesteśmy świadkami szybkich zmian usług monitorowania alarmów. Aplikacje mobilne do obsługi alarmu powodują, że tradycyjny monitoring traci na popularności. Dzisiejsi klienci oczekują wygodnej interakcji zarówno z systemami alarmowymi, jak i z operatorami centrum monitoringu. Z tego względu Interaktywny Monitoring jest obecnie najszybciej rozwijającą się usługą monitoringu w Polsce i na Świecie. W artykule zostanie przedstawionych Top 5 aplikacji mobilnych do obsługi alarmu oraz ich główne funkcje.

Badania pokazują, że usługi monitoringu tradycyjnego zaczynają się kurczyć. Powodów jest kilka, ale najczęściej jest to obawa, że usługa nie ma sensu. U statystycznego Kowalskiego zdarzenie alarmowe wymagające interwencji pojawia się raz na kilkanaście miesięcy. Z reguły jest to przypadkowe, nieuzasadnione użycie, nazywane potocznie alarmem fałszywym. W takiej sytuacji użytkownicy są zaskoczeni hałasem syreny oraz interwencją patrolu. Zaczynają się bać swojego systemu alarmowego. W efekcie z czasem przestają z niego korzystać, a następnie rezygnują z usług monitoringu. W następstwie żałują, że niepotrzebnie wydawali pieniądze.

Interaktywne usługi monitoringu rozwijają się bardzo szybko, osiągając wzrost nawet 30% rok do roku. Jednym z głównych powodów jest inne podejście do systemów bezpieczeństwa. W tradycyjnym monitoringu usługa jest skierowana na poprawę poczucia bezpieczeństwa, ale działa w tle i nie jest widoczna. Więc z czasem klienci przestają z niej korzystać. W interaktywnym monitoringu usługa skierowana jest na poprawę wygody i komfortu użytkownika. W usłudze wykorzystywany jest wzrost popularności aplikacji mobilnych do obsługi alarmu. W efekcie użytkownicy korzystają z usługi na co dzień.

Rola aplikacji mobilnych w monitoringu interaktywnym

Korzystanie z aplikacji mobilnych do obsługi alarmu oraz usługi monitoringu wprowadza nowe możliwości interakcji z systemem alarmowym oraz obsługą centrum monitoringu. W przypadku systemu alarmowego użytkownik nie jest zmuszony biegać do klawiatury, gdy niechcący wywoła alarm, czy też planuje uzbroić system na noc. Może wykonać to za pomocą aplikacji mobilnej, obojętnie gdzie się w tym momencie znajduje. Aplikacja mobilna pozwala mu na interakcję z system alarmowym oraz zapewnia komfort, jakiego nie dostarczy klawiatura systemu alarmowego.

Dodatkowo w przypadku wywołania fałszywego alarmu użytkownik nie musi szukać numeru telefonu, aby zadzwonić do operatora centrum monitorowania. Może wybrać funkcję w aplikacji mobilnej i automatycznie odwołać alarm. Aplikacja mobilna pozwala na wygodną interakcję z obsługą centrum monitoringu, bez niepotrzebnego stresu związanego z czekaniem na połączenie z operatorem i obawą naliczenia kosztów interwencji.

Aplikacje mobilne pozwalają użytkownikom na kontrolę dzieci wracających ze szkoły, czy też pracowników otwierających biura lub punkty usługowe. Pozwalają zdalnie uzbroić system, gdy opiekunka do dziecka zapomniała tego zrobić. Umożliwiają zdalnie zamknąć bramę, gdy użytkownicy idą spać. W efekcie powodują, że użytkownicy korzystają z systemów i usług które kupili.

Rodzaje aplikacji mobilnych do obsługi alarmów

W Polsce można wyróżnić 3 modele powstawania aplikacji mobilnych. Pierwszy model to samodzielne tworzenie aplikacji przez firmy ochrony. Przykładem takich firm są Seris Konsalnet Security z aplikacją mPanic oraz Solid Security z aplikacją MySolid. Wadą tego modelu są duże koszty tworzenia własnego oprogramowania, czyli: aplikacji mobilnej i tzw. backendu służącego do administracji aplikacjami mobilnymi. Zaletą metody jest unikalny wygląd i funkcjonalność oferowanych aplikacji. Dodatkowo szybsza jest implementacja nowych funkcji, przynajmniej teoretycznie.

Drugi model to aplikacje dostarczane przez producentów oprogramowania do obsługi alarmów. Przykłady takich firm to DMSI z aplikacją Safestar Go oraz Next! z aplikacją mClient. Zaletą skorzystania z aplikacji są niskie koszty jej pozyskania. Aplikacje mobilne oferowane są najczęściej w ramach pakietu razem z programem do obsługi alarmów. Wadą może być to, że inne firmy ochrony korzystające z tego samego dostawcy, będą miały takie same aplikacje. Na szczęście dostawcy aplikacji często oferują personalizację oprogramowania, w ramach której aplikacje różnią się ekranem powitalnym, logiem oraz kolorami ekranów.

Trzeci model to aplikacje dostarczane przez producentów systemów alarmowych. Przykładem takiej firmy jest EBS z aplikacją EBS Security. Zaletą aplikacji jest niski koszt jej pozyskania. Aplikacja mobilna jest oferowana w pakiecie z systemami alarmowymi lub nadajnikami alarmowymi producenta. Wadą może być konieczność integracji z programem obsługi alarmów. Na szczęście producenci systemów alarmowych dbają o to, aby integrować się z najpopularniejszymi dostawcami programów do obsługi alarmów

Główne funkcje aplikacji mobilnych do obsługi alarmu

Aplikacje mobilne do obsługi alarmu dostępne na polskim rynku różnią się od siebie przeznaczeniem, ale wyróżnić można kilkanaście funkcji, które się powtarzają. Część funkcji jest przeznaczona do obsługi systemów alarmowych i współpracujących z nimi urządzeń. Druga część funkcji powiązana jest z usługami monitorowania i możliwością interakcji z obsługą centrum monitoringu. Poniżej zostały opisane najczęściej występujące funkcje aplikacji mobilnych.

Funkcje do obsługi systemów alarmowych

Lista obiektów

Lista obiektów jest niezbędna, gdy użytkownik obsługuje więcej niż 1 obiekt. Dotychczas gdy użytkownik miał usługi monitorowania w kilku obiektach np. 3 salonach fryzjerskich, to musiał pamiętać 3 kody dostępu, po jednym do każdego z systemów alarmowych. Jeszcze trudniej było, jeśli miał 3 różne aplikacje w telefonie – do każdego obiektu osobną. 

Opisywane aplikacje potrafią obsługiwać wiele obiektów w jednej aplikacji. Dzięki liście obiektów, użytkownik w prosty sposób może wybrać lokalizację, która go interesuje. Często w liście obiektów wykorzystywane są zdjęcia lokali, aby łatwiej można było wybrać obiekt z listy. Bardzo przydatną funkcją jest umieszczanie obok zdjęć informacji o stanie obiektu (np uzbrojony) oraz informacji o usterkach (np. słaby akumulator). Dzięki temu użytkownik „jednym spojrzeniem” może skontrolować status systemów bez wchodzenia w szczegółowe opcje.  

Uzbrajanie i rozbrajanie alarmu

Możliwość uzbrajania i rozbrajania alarmu z telefonu jest znana części użytkowników systemów alarmowych. Niektórzy producenci umożliwiają bowiem możliwość sterowanie alarmem przy pomocy komend SMS. Jednakże korzystanie z SMS wymaga znajomości składni komend co jest niewygodne, dlatego ten sposób się nie przyjął. Natomiast korzystanie z aplikacji mobilnych jest proste i intuicyjne. Do uzbrojenia czy rozbrojenia alarmu wystarczy uruchomienie aplikacji i dotknięcie odpowiedniej ikonki. 

W przypadku aplikacji mobilnej nie ma potrzeby wpisywania hasła systemu alarmowego, ponieważ w trakcie rejestracji użytkownika zostało ono przypisane do aplikacji. Dla bezpieczeństwa zarejestrowany został również telefon, na którym jest zainstalowana aplikacja. Z tego względu system alarmowy może oddzielnie identyfikować każdego użytkownika aplikacji mobilnych.

Dostęp do aplikacji jest zabezpieczony kodem, odciskiem palca lub obrazem twarzy, w zależności od możliwości telefonu z którego korzysta użytkownik. Więc nie ma obawy, że system zostanie przypadkowo uzbrojony przez niepowołaną osobę.

Zdalne uzbrajanie i rozbrajanie alarmu przydaje się, gdy wywołany zostanie fałszywy alarm, spowodowany np. przez sprzątaczkę, a w obiekcie nie ma upoważnionych osób. Wtedy użytkownik może zdalnie rozbroić alarm, aby wyciszyć syrenę systemu alarmowego. Zaoszczędzi w ten sposób stresu pracownikom oraz niewygodę sąsiadom. Przecież nikt z nas nie lubi gdy syrena u sąsiada wyje godzinami. 

Zdalne sterowanie

Aplikacje mobilne umożliwiają również zdalne sterowanie zewnętrznymi systemami podłączonymi do systemu alarmowego. Może to być np. brama wjazdowa oraz brama garażu. Nie trzeba wtedy nosić z sobą dodatkowego pilota. Może to być zewnętrzne oświetlenie, które użytkownik włączy w nocy bezpośrednio z aplikacji, gdy chce sprawdzić co się dzieje na dworze. Aplikacja mobilna pozwala na interakcję z różnymi systemami, które są do niej podłączone.

Omawiane aplikacje mobilne mogą sterować różnymi systemami alarmowymi. Funkcja ta jest szczególnie przydatna dla użytkowników, którzy mają starsze systemy alarmowe, nie posiadające możliwości obsługi z aplikacji mobilnej. Z pomocą przychodzą nadajniki alarmowe wyposażone w kartę SIM. Dostarczają one internet mobilny do tradycyjnych systemów alarmowych i zmieniają je w nowoczesne systemy z możliwością sterowania online z aplikacji mobilnej.

Zdjęcia z PIR-CAM

Część systemów alarmowych obsługuje zdjęcia z czujek PIR-CAM. Są to czujki ruchu z wbudowaną kamerą, służącą do robienia zdjęć w momencie aktywowania alarmu. Funkcjonalność ta przeznaczona jest do wideo weryfikacji alarmu. Użytkownik otrzymuje zdjęcie pokazujące co wywołało alarm. Czasem będzie to kot lub urodzinowe balony pozostawione po imprezie dziecka. Wtedy można spokojnie wyciszyć alarm. Natomiast jeśli na zdjęciu będą intruzi, to niezależnie od patrolu można powiadomić policję.  

Aplikacje mobilne obsługujące PIR-CAM umożliwiają również wykonanie zdjęcia na żądanie. Funkcja przydatna jest, gdy użytkownik, chce sprawdzić, czy pracownicy robiący remont są na miejscu i pracują. Najczęściej jednak wykorzystywana jest do weryfikacji, czy pozostawiony w domu pies lub kot jest w pomieszczeniu, w którym został zamknięty. 

Wideo z kamer

Coraz częściej aplikacje mobilne mają zintegrowaną obsługę wideo z kamer IP. Głównym powodem jest wygoda użytkowników systemów bezpieczeństwa. Klienci, którzy mają system alarmowy i kamery w jednym obiekcie, do tej pory potrzebowali 2 różnych aplikacji do ich obsługi. Osobnej do systemu alarmowego oraz osobnej do podglądu obrazu z kamer. W momencie wystąpienia alarmu, musieli przełączać się między aplikacjami, aby zweryfikować co wywołało alarm.

Integracja wideo z kamer w aplikacji mobilnej do obsługi systemu alarmowego upraszcza obsługę systemów bezpieczeństwa. A przecież o to nam chodzi, żeby użytkownik nie bał się alarmu i korzystał z niego jak najczęściej. Połączenie obsługi alarmu z obrazem z kamer w aplikacji mobilnej pozwala na lepsze wykorzystanie obu systemów.

Elementy smart home

Nowoczesne systemy alarmowe umożliwiają obsługę elementów smart home. Najczęściej są to elementy do sterowania urządzeniami elektrycznymi, oświetleniem lub ogrzewaniem. Dlatego aplikacje mobilne również umożliwiają podstawowe sterowanie tymi elementami. Tutaj, podobnie jak w przypadku kamer, użytkownikowi ułatwia się życie, doprowadzając do tego aby jedna aplikacja obsługiwała kilka systemów.  

Z reguły aplikacje mobilne pozwalają na ręczne włączanie i wyłączanie urządzeń smart home oraz ustawianie zdefiniowanych parametrów. Jednak coraz częściej zauważyć można rozbudowę aplikacji o proste scenariusze i harmonogramy. Chodzi o to, aby np. w przypadku otwarcia bramy automatycznie włączyło się oświetlenie w garażu, lub o określonej porze włączyło się sterowanie roletami. Automatyzacja procesów zwiększa komfort użytkownika, a przez to zwiększa jego lojalność do dostawcy aplikacji mobilnej.

Funkcje do interakcji z obsługą centrum monitoringu

Powiadomienie o alarmie

Powiadomienie o alarmie jest jedną z podstawowych funkcji. Ważnych zarówno dla użytkownika aplikacji, jak i firmy świadczącej usługi monitoringu. Dzięki powiadomieniu użytkownik wie, że w chronionym obiekcie wystąpił alarm. Nie będzie więc zaskoczony widokiem patrolu interwencyjnego. Dodatkowo jeśli wie, że to alarm fałszywy, to może powiadomić obsługę centrum monitoringu, aby nie wysyłała patrolu. Kontroluje więc sytuację, i ma wpływ na koszty usługi.

Firma realizująca usługi również zainteresowana jest funkcjonalnością powiadamiania o alarmie. W normalnej sytuacji operator musi wykonać połączenie telefoniczne do klienta i powiadomić go osobiście o alarmie. Przy dużym natłoku zajęć może to zająć kilka minut. Automatyczne powiadomienie użytkownika oszczędza koszty połączenia i redukuje czas weryfikacji sytuacji. W przypadku alarmu fałszywego niweluje potrzebę wyjazdu patrolu interwencyjnego.

Powiadomienia mogą być realizowane w postaci SMS, email oraz PUSH. Moim zdaniem najlepszą opcją dla użytkowników aplikacji mobilnych jest powiadomienie PUSH. Jest ono szybkie i jednoznacznie identyfikowane przez użytkownika aplikacji.

Wezwanie pomocy

Wezwanie pomocy (inaczej PANIC) to jedna z najważniejszych funkcji dla użytkowników korzystających z usług monitorowania. Funkcja ta jest dobrze znana klientom tradycyjnych usług monitoringu, korzystających z przycisku napadowego lub klawiatury systemu alarmowego do wezwania pomocy. Niestety w sytuacji zagrożenia użytkownicy zazwyczaj są daleko od klawiatury oraz nie mogą odnaleźć pilota. Świat się na tyle zmienił, że dziś każdy ma telefon komórkowy zawsze przy sobie. Dlatego aplikacja mobilna z funkcją wezwania pomocy pozwala czuć się bezpieczniej. 

Aplikacje mobilne dostępne na rynku wykorzystują 2 metody wzywania pomocy. Pierwsza metoda to wirtualny przycisk na ekranie telefonu. Użytkownik uruchamia aplikację i naciska na obrazek wezwania pomocy na ekranie. Druga metoda to wykorzystanie fizycznego przycisku telefonu do wezwania pomocy. Niestety producenci telefonów coraz rzadziej udostępniają przyciski fizyczne, koncentrując się na obsłudze telefonu z poziomu ekranu dotykowego. 

Odwoływanie alarmów

Odwoływanie alarmów jest ważną funkcją aplikacji mobilnych. W przypadku alarmu pozwala szybko zareagować użytkownikowi i błyskawicznie odwołać alarm. Bez czekania w kolejce na połączenie i bez potrzeby weryfikacji hasła oraz wyjaśniania co się stało. Identyfikacja użytkownika jest wykonywana automatycznie w aplikacji mobilnej.

Funkcja odwoływania alarmów pozwala ograniczyć koszty usługi monitorowania. Trzeba pamiętać, że 97% interwencji patroli spowodowana jest fałszywymi alarmami. Więc koszty interwencji obciążają użytkowników, którzy je wygenerowali. Ale rodzi to wiele reklamacji, a nawet rezygnacje z usługi. Natomiast umożliwienie użytkownikom szybkiego odwoływania alarmów bezpośrednio z aplikacji zmniejsza ilość nieuzasadnionych interwencji.   

Historia zdarzeń

Historia zdarzeń jest przydatną funkcją aplikacji mobilnych do obsługi alarmu. Użytkownik usługi może samodzielnie sprawdzić powtarzające się czynności, które wcześniej weryfikował z operatorem centrum monitoringu. Jeśli nie ma pewności, czy system alarmowy został załączony w obiekcie, to w zakładce historii sprawdzi o której został uzbrojony oraz przez kogo. Jeśli w obiekcie powtarzają się fałszywe alarmy, to w historii zdarzeń sprawdzi, czy są one z tej samej czujki i dzięki temu zlokalizuje wadliwy element systemu. W przypadku, gdy alarmy powtarzają się w momencie otwierania obiektu, to sprawdzi kto je wywołuje i przeszkoli osobę generującą niepotrzebne interwencje patroli.

Dla firmy świadczącej usługi monitoringu udostępnienie samodzielnego weryfikowania historii przez użytkowników to duże oszczędności. Praca operatora centrum monitoringu w dużej mierze polega na udzielaniu informacji klientom. Aplikacje mobilne z funkcją historii zdarzeń uwalniają operatorom czas i pozwalają skoncentrować się na obsłudze zdarzeń alarmowych. Dzięki automatyzacji koszty obsługi klientów spadają nawet o 30%. Oznacza to, że część obsady operatorów może być przeniesiona do obsługi bardziej przychodowych usług, np. monitoringu wizyjnego.     

Lokalizacja obiektów na mapie

Integracja map w aplikacji mobilnej ma zastosowanie zarówno w przypadku obiektów stałych (domy, firmy, itp.) jak i ruchomych (pojazdy, łodzie, itp). W przypadku obiektów stałych, w szczególności, gdy jest ich kilka lub kilkanaście, to mapa pozwala szybciej zidentyfikować, w którym obiekcie jest problem. W szczególności, jeśli zdjęcia obiektów (np. salonów dentystycznych, czy punktów wymiany opon) są do siebie podobne.

W przypadku monitorowania GPS obiektów ruchomych lub lokalizacji bliskich użytkownika na podstawie pozycji telefonu mapa pozwala wyświetlić gdzie się znajdują. Dzięki temu użytkownicy wiedzą, czy dziecko znajduje się na terenie szkoły, czy w drodze do domu. Natomiast przy uzbrajaniu systemu alarmowego mogą sprawdzić, czy auto znajduje się  w garażu, czy też syn udał się na przejażdżkę 😉

W aplikacjach wykorzystywane są komercyjne mapy Google lub bezpłatne mapy typu OpenStreetMap. Mapy Google mają wiele informacji, ale przy dużej ilości zapytań ich wykorzystywanie jest płatne. Z tego względu dostawcy oprogramowania mobilnego często oferują mapy OpenStreetMap, które mimo, że są bezpłatne, to dobrze się sprawdzają przy lokalizacji numerów budynków.

Informacje o płatnościach

Informacje o płatnościach udostępniają bieżącą informację na temat salda użytkownika. W przypadku nieuregulowania płatności, prezentowane są dane na temat zaległych faktur. Tego typu funkcjonalność redukuje działania windykacyjne firm świadczących usługi monitorowania. Klient na bieżąco może kontrolować swoje zobowiązania. Funkcja jest tym bardziej przydatna, im częściej użytkownik korzysta z aplikacji mobilnej. Jeśli aplikacja mobilna ułatwia mu życie, to jest zainteresowany, żeby rachunki były opłacone. To jest powodem szybkiego rozwoju aplikacji mobilnych do obsługi alarmów.

Ocena świadczonych usług

Zadowolony klient chętnie wystawi opinię na temat świadczonych usług. Im więcej pozytywnych opinii, tym więcej nowych klientów. Dzięki tej funkcji w aplikacji, klienci mogą stać się Ambasadorami firm świadczących usługi monitorowania.

Ilość pobrań aplikacji oraz opinii użytkowników mówi dużo o wielkości zainteresowania aplikacją mobilną. Trzeba pamiętać, że nawet negatywne opinie mogą przywiązać klienta, jeśli zostaną wysłuchane i wykorzystane do rozwoju aplikacji. Użytkownik, który uczestniczy w rozwoju aplikacji jest bardziej lojalny, bo przywiązuje się do produktu, który współtworzy.

Top 5 aplikacji mobilnych do obsługi alarmu

Aplikacje mobilne służące do obsługi alarmu są obecne na polskim rynku zaledwie od kilku lat, ale ich popularność rośnie z każdym rokiem. Obecnie kilkadziesiąt tysięcy osób korzysta z 5 najpopularniejszych aplikacji. Należą do nich: mPanic firmy Seris Konsalnet Security, MySolid firmy Solid Security, EBS Security firmy EBS, Safestar Go firmy DMSI oraz MClient firmy Kronos.

Aplikacja mobilna mPanic firmy Seris Konsalnet Security

Aplikacja mPanic jest jedną z pierwszych polskich aplikacji dla użytkowników systemów alarmowych, służącą do poprawy bezpieczeństwa i automatyzacji kontaktów z obsługą centrum monitoringu. W początkowym okresie aplikacja mPanic stanowiła odpowiedź na pojawienie się aplikacji mobilnych międzynarodowych producentów systemów alarmowych, takich jak Risco czy Visonic.

Wyróżnikiem aplikacji mPanic jest duży przycisk wezwania pomocy znajdujący się w centralnej części ekranu oraz idea obsługi dowolnego systemu alarmowego. Te dwie funkcje stały się dzisiaj standardem interaktywnego monitoringu, ale kilka lat temu był to duży skok jakościowy w stosunku do tradycyjnych systemów alarmowych, zarządzanych jedynie z klawiatury. 

mPanic wyposażone jest w: listę obiektów, powiadomienie o alarmie, odwoływanie alarmów, zdalne rozbrajanie i uzbrajanie systemu alarmowego. Dodatkowo w funkcje sterowania, historię alarmów oraz informację o płatnościach.  

Aplikacja jest przygotowana do współpracy z telefonami z systemem Android oraz z telefonami z systemem IOS. W sklepie Google aplikacja ma 10 000+ pobrań. Z historii zmian w App Store można wywnioskować, że aplikacja jest rozwijana od maja 2014 roku. Ostania aktualizacja jest ze stycznia 2020r., więc aplikacja mPanic jest nadal rozwijana. Potwierdza to ponad 200 wpisów i komentarzy użytkowników aplikacji.   

aplikacja mobilna mPanic
mPanic - wezwanie pomocy

Aplikacja mobilna MySolid firmy Solid Security

Aplikacja MySolid jest przykładem aplikacji, która jest rozwijana przez firmę ochrony. Pozwolić sobie na to mogą tylko największe firmy, ponieważ utrzymanie i rozwój aplikacji mobilnych stanowi duże obciążenie finansowe. Zaletą rozwijania aplikacji mobilnej na własne potrzeby jest jej unikalność. Nie chodzi tylko o wygląd, ale również o funkcje związane z automatyzacją obsługi alarmów.

Wyróżnikiem aplikacji MySolid jest programowalna funkcja wywołania alarmu. Szczególnie unikalne jest opóźnione wezwanie pomocy. Ma ono zastosowanie np. w sytuacjach zagrożenia, gdy nie mamy pewności, że będziemy mogli skorzystać z aplikacji. Np. użytkownik, który widzi inkasenta przed domem, może, przed otwarciem drzwi, wcisnąć przycisk wezwania pomocy z ustawionym opóźnieniem np 2 minut. W przypadku, gdy inkasent okaże się przebranym intruzem, alarm wygeneruje się automatycznie o założonym czasie. Jeśli natomiast inkasent wykona odczyt licznika i opuści mieszkanie, wtedy zegar odliczający założony czas zostanie wyłączony przez użytkownika.

MySolid dodatkowo wyposażone jest w: listę obiektów, powiadomienia o alarmie, możliwość odwołania alarmu, historię alarmu oraz możliwość lokalizacji użytkowników. W testowanej przeze mnie wersji beta MySolid miałem okazję dodatkowo używać: uzbrajania i rozbrajania systemów alarmowych, sterowania wyjściami alarmowymi oraz elementami Smart Home. Wersja beta umożliwiała również dostęp do obsługi kamer.

Aplikacja przygotowana jest do pracy na urządzeniach z systemem Android oraz na telefonach Iphone.  W sklepie Google aplikacja ma 10 000+ pobrań. Z historii zmian w Google Play można wywnioskować, że aplikacja jest rozwijana od lipca 2016 roku. Ostania aktualizacja jest z grudnia 2019r. Aplikacja MySolid ma największą ilość wpisów i komentarzy użytkowników aplikacji. W obu sklepach jest ich ok 600, co oznacza dużą ilość użytkowników. 

aplikacja mobilna MySolid wezwanie pomocy
MySolid - opóźnione wezwanie pomocy
aplikacja mobilna MySolid lista obiektów
MySolid - lista obiektów

Aplikacja mobilna Safestar Go firmy DMSI software

Aplikacja Safestar GO jest stosunkowo młoda, ale jej pojawienie się wywołało sporo zamieszania. Albowiem promocja aplikacji odbyła się w trakcie dorocznego Road Show 2018, w trakcie którego aplikacja promowała rozwiązania chmurowe oraz możliwość integracji różnych systemów zabezpieczeń w jednej aplikacji. 

Safestar Go jest dostępny dla wszystkich firm ochrony, które korzystają z programu Safestar do obsługi alarmów. Aplikacja stanowi element platformy chmurowej, która pozwala korzystać z najnowszych funkcji Interaktywnego Monitoringu bez konieczności ponoszenia nakładów na rozwój aplikacji. Umożliwia to regionalnym firmom świadczenie usług, dostępnych do niedawna tylko dla największych graczy rynkowych. Przykładem firmy, która oferuje aplikację Safestar Go w swojej ofercie jest Security Office z Rzeszowa.

Aplikacja Safestar Go wyposażona jest w: listę obiektów, powiadomienia o alarmie, wezwanie pomocy i odwołanie alarmu. Znajduje się w niej uzbrajanie i rozbrajanie systemów alarmowych, sterowanie urządzeniami podłączonymi do systemów alarmowych oraz elementami Smart Home. Dodatkowo zintegrowana jest obsługa kamer dozorowych oraz zdjęć z czujników Pir-Cam. Aplikacja umożliwia również lokalizować członków rodziny, a także pojazdy wyposażone w urządzenia GPS.

Safestar Go przygotowany jest do pracy na telefonach z systemem Android oraz na telefonach Iphone.  W sklepie Google aplikacja ma 1 000+ pobrań. Z historii zmian w App Store można wywnioskować, że aplikacja jest rozwijana od listopada 2018 roku. Ostania aktualizacja jest z lipca 2019r. Aplikacja Safestar Go nie ma jeszcze dużej ilości wpisów i komentarzy użytkowników aplikacji.

W tym miejscu warto wspomnieć, że dwie inne opisywane aplikacje: mPanic oraz EBS Security, tworzone były przez programistów DMSI. I mimo, że wspomniane aplikacje różnią się od siebie zakresem funkcjonalnym, to  Safestar Go wykorzystuje pozytywnie doświadczenia z wcześniejszych wdrożeń.

aplikacja mobilna Safestar Go lista obiektów
Safestar Go - lista obiektów
aplikacja mobilna Safestar Go lista zdarzeń
Safestar Go - historia zdarzeń

Aplikacja mobilna mClient firmy NEXT!

Aplikacja mClient jest najmłodsza w zestawieniu, ale dzięki temu może wprowadzić większość opisywanych funkcji, reprezentujących Interaktywny Monitoring. Jest to przykład aplikacji rozwijanej przez dostawcę oprogramowania do obsługi alarmów. Aplikacja współpracuje z programem Kronos 4.1 i jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich firm, które z niego korzystają.

mClient wyposażony jest w listę obiektów, powiadomienie o alarmie, wezwanie pomocy, odwołanie alarmu oraz możliwość sterowania systemami alarmowymi. Posiada historię zdarzeń, obsługę obrazu z kamer oraz zdjęć z czujników Pir-Cam. Wyświetla obiekty na mapie oraz pozwala zweryfikować informację o płatnościach. Unikalną funkcją jest możliwość wystawienia oceny przez użytkownika po wykonanej usłudze interwencji bądź serwisu.  

Aplikacja mClient jest następcą Mobilnej Konsoli Klienta, która rozwijana była od lipca 2016 roku i w sklepie Google ma 5000+ pobrań. Opisywana Aplikacja mClient dostępna jest na telefony z systemem Android. Pojawiła się w sklepie Google z końcem marca 2020 r. i obecnie ma 10+ pobrań, ale zakres funkcjonalności pozwala mi sądzić że wkrótce odniesie sukces.  

aplikacja mobilna mClient liata obiektów
mClient - lista obiektów
aplikacja mobilna mClient lista kontaktów
mClient - lista kontaktów

Aplikacja mobilna EBS Security firmy EBS

Aplikacja EBS Security jest przykładem rozwiązania dostarczanego przez producenta systemów alarmowych pracujących online. W początkowym okresie aplikacja dedykowana była tylko do central alarmowych Callisto oraz AVA Pro. Jednakże, szybko otworzyła się na możliwość obsługi tradycyjnych central alarmowych innych producentów. Zarządzanie tradycyjnymi systemami alarmowymi jest możliwe dzięki wykorzystaniu nadajników pracujących online typu Smart Transmiters. 

EBS Security jest dedykowana dla firm świadczących usługi monitoringu, które oferują monitoring interaktywny swoim klientom. Aplikacja jest dostarczana bezpłatnie w pakiecie razem z centralą alarmową lub nadajnikiem. Firmy ochrony mogą oferować interaktywną aplikację swoim klientom bez ponoszenia kosztów związanych z jej dewelopmentem oraz personalizacją. Przykładem, firmy która korzysta z możliwości dostarczanych przez aplikację EBS Security jest np. Ochrona Juwentus.

Aplikacja EBS Security jest wyposażona dodatkowo w: listę obiektów, powiadomienie o alarmie, uzbrajanie i rozbrajanie systemów alarmowych, sterowanie wyjściami alarmowymi oraz historię alarmów. Obsługuje zdjęcia z Pir-Cam oraz pozwala na proste sterowanie urządzeniami Smart Home. W wersji beta EBS Security, którą miałem okazję testować znajduje się wezwanie pomocy oraz możliwość podglądu obrazu z kamer IP.

Aplikacja przygotowana jest do pracy na urządzeniach z systemem Android oraz na telefonach Iphone.  W sklepie Google aplikacja ma 10 000+ pobrań. Z historii zmian w App Store można wywnioskować, że aplikacja jest rozwijana od marca 2016 roku. Ostania aktualizacja jest z marca 2020r. Aplikacja EBS Security jest nieustannie rozwijana uwzględniając potrzeby użytkowników z różnych firm oraz krajów. Aplikacja ma ok. 60 wpisów i komentarzy użytkowników aplikacji. Wynika to z tego, że w ramach personalizacji firmy ochrony wprowadzają do aplikacji własne dane kontaktowe i użytkownicy przekazują uwagi do firm, które udostępniają aplikację. 

aplikacja mobilna EBS Security ekrany
EBS Security - status obiektu , historia i lista obiektów

Zestawienie możliwości aplikacji mobilnych do obsługi alarmu

FunkcjamPanicmySolidSafestar GomClientEBS Security
Lista obiektów+++++
Powiadomienia+++++
Wezwanie pomocy++++-
Odwołanie alarmu++++-
Uzbrojenie / Rozbrojenie+-+++
Zdalne sterowanie+-+++
Historia zdarzeń+++++
Zdjęcia z PIR-CAM--+++
Wideo z kamer--++-
Elementy Smart Home--+-+
Lokalizacja na mapie--++-
Informacje o płatnościach+--+-
Ocena usług---+-
Ilość pobrań10 000+10 000+1 000+10+10 000+
Początek dostępnościMaj 2014Lipiec 2016Listopad 2018Marzec 2020Marzec 2016
Ostatnia aktualizacjaStyczeń 2020Listopad 2019Lipiec 2019Marzec 2020Marzec 2020
Aplikacja Android+++++
Aplikacja IOS+++-+